Thursday, October 13, 2011

macam mana ni?

ape aku nak buat??aku cuba sedaya upaya untuk menyenangkan hati semua pihak.tapi secara realiti ak tahu kita tak dapat nak senangkan hati semua pihak.jadi aku sedang memberitahu hatiku sendiri bahawa aku tak dapat nak puaskan hati semua orang..tetapi yang aku tertanya-tanya,adakah aku sudah buat yang terbaik untuk diri aku dan semua orang??tolong aku...aku perlukan sokongan semua...semua yang berada disekeliling aku..mahupun yang aku sayang sebagai kawan,sebagai orang yang lebih berusia dan berpengalaman dari aku,sebagai orang yang istimewa dalam hidup aku,dan sebagai ibu bapa aku.terkadang apabila aku menonton cerita korea,,,aku teringin untuk sentiasa  ceria seperti mereka yang selalunya mengecapi bahagia.tetapi aku sedar akan realiti kehidupan,hidup ini kadangnya kita berada diatas dan kadangnya kita berada dibawah.dan sebagai umat islam,,,aku percaya setiap manusia itu Allah uji untuk ditunjukkan kasih sayang-Nya kepada umatnya.ada hikmahnya disebalik semua yang berlaku.itulah ayat yang selalu aku beritahu kepada organ dalaman iaitu hati.moga aku lebih kuat....Ya Allah,,,,kuatkan hamba-Mu ini......

3 comments:

gadees spek mata said...

puteri be strong ok.....aku selalu support ko...klu nk luahkan ape2 dtg la ke bungalow aku..

gadees spek mata said...

puteri be strong ok.....aku selalu support ko...klu nk luahkan ape2 dtg la ke bungalow aku..

puteri noramira said...

thankz fana....feel better right now...huhu.....uyooo..bungalow..hahaha....teringin nye rase nak g bungalow ko...nti ak bwak rombongan..hehe...